استفاده از هر دو پا در فوتبال

کار گرفتن هر دو پا با مهارت مشابه یکی از شرایط موفقیت در فوتبال است


  • سایت تبیان

نتایج یک پژوهش نشان داد: بکار گرفتن هر دو پا با مهارت مشابه یکی از شرایط مهم برای موفقیت در بازی فوتبال سطح بالا محسوب می‌شود.

محققان آکادمی دولتی تربیت بدنی روسیه در پژوهشی که بر اساس آن «تاثیر فاصله استراحت بر کسب مهارت در پای غیر برتر در بازی فوتبال» را مورد بررسی قرار داده‌اند، حاکی از آن است که تکرار یک مهارت در فواصل کوتاه باعث پیشرفت اجرای مهارت توسط عضو غیر برتر می‌شود.

محققان در این پژوهش، تاثیر ایجاد وقفه‌های استراحتی بین تمرینات آموزشی یک تکلیف ویژه را در 8 فوتبالیست 15 تا 16 ساله با سابقه 6 تا 7 بازی مورد بررسی قرار دادند.

در این مطالعه، افراد به دو گروه شاهد و تجربی تقسیم شدند. گروه تجربی بین هر جلسه تمرین که در آن 100 شوت را تمرین می‌کردند 2 تا 3 روز استراحت داشتند، در حالی که گروه شاهد با اجرای 100 مرتبه تمرین فقط به مدت 20 هفته استراحت کردند.

نتایج تحقیق نشان داد: تفاوت معنی‌داری بین عملکرد پای غیر برتر قبل و بعد از طی دوره تحقیق در گروه کنترل مشاهده نشده، در حالی که در گروه تجربی عملکرد پای غیر برتر به میزان معنی‌داری بهبود حاصل نمود.

این نتایج می‌افزاید: بیشتر تمرینات نامنظم برای تقویت پای غیر برتر منجر به چپ پایی و یا راست پایی و یا به عبارتی یک پایی فوتبالیست‌ها می‌شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهمن سیدی یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:06 ق.ظ http://www.olampicbandepey.blogfa.com/http://

با سلام وخسته نباشید.لطفا نام غذاها ومواد موجود در آن را نام ببرید.اختصاصی برای نونهالان.با تشکر فراوان جهت تلاش شما درعرصه سلامت جامعه.بهمن سیدی.مدیر و مربی مدرسه فوتبال المپیک بندپی (غربی).

سلام
با تشکر از لطف شما
انشاءالله در این خصوص مطالبی ارائه می شود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد