ورزش و ادبیات

ورزش و ادبیات

ادبیات غنی و دیرپای ایران اسلامی سرشار از آثار درخشان ادبی، با محتوای فرهنگی، معنوی و اخلاقی است. بخصوص در زمینه تربیت بدنی، حفظ تندرستی و سلامت جسم و روح و ارزش دادن به توانایی های انسان و به خدمت گرفتن آن در جهت حفظ صیانت انسان دارای نشانه ها، الگوها، حکایت ها، روایت ها و اشعار و ابیات بسیار آموزنده و دلنشین است. مثل حرکت حماسی کاوه آهنگر در شاهنامه فردوسی.

فردوسی در شرح این حرکت حماسی به عنوان نخستین جنبش و حرکت مستضعفان بر علیه مستکبران و زورمندان علاوه بر بازوی فراخ و سینه ستبر مردی و مردانگی، پاکی ذات و نهاد و مزایای اخلاقی و انسانی آنان را می ستاید. در هر ماجرا نیکی و بدی را در مقابل یکدیگر قرار می دهد و نور و ظلمت را در برابر هم و این نور و روشنایی طلیعه های شکوفایی انسان و حق عدالت است که تجلی می یابد و ظلمت را فرو می ریزد.

کاوه ورزشکار نیست اما ورزیده است ورزیدگی را از حرکت مداوم چکش و سندان به دست آورده است. او شمشیر و نیزه و سلاح های دیگر جنگ را می سازد. اما خود زخمی عمیق تر از زخم شمشیر بر جان دارد، چرا که هفده پسرش را ضحاک ماردوش در قربانگاه بیداد خویش به هلاکت و مرافکنده و می خواهد هیجدهمین فرزند او را به قربانگاه بکشاند. اینجاست که کاوه آهنگر می خروشد که من آهنگری پیر و جوانی بر باد داده ام و فرزندانم را تو به هلاکت افکندی ... هفت کشور از آن توست و رنج از آن ما. وقتی است که حسابت را برسیم. ضحاک نیرومند از خروش او به هراس می افتد و دستور می دهد که آخرین پسر او را آزاد کنند. کاوه از بارگاه ضحاک بیرون می آید. مردم به دور او جمع می شوند، گروهی دادخواه و آزادی جو تشکیل می دهند و کاوه لباس چرمین آهنگریش را به عنوان درفشی برافراشته می سازد و...

فردوسی، سیاوش و آرش کمانگیر را نیز در صف قهرمانان حماسی خود دارد و با نقل دلاوری های آنان، زندگی توأم با توانمندی را در جان خوانندگان خود می دمد، با این حکایت از بوستان سعدی که بر خصلت جوانمردان اشاره دارد:

جوانمردی را در جنگ تاتار، جراحتی بر دل رسید، کسی گفت: فلان بازرگان نوش دارو دارد اگر بخواهی که دریغ ندارد. جوانمرد می گوید: اگر خواهم دهد یا ندهد. اگر دهد منفعت کند یا نکند، گویند که آن بازرگان به بخل معروف است. پس خواستن از او زهری کشنده است.

هر چه از دونان به منت خواستی

در تن افزودی و از جان کاستی

و یا سروده های بعدی در بوستان که شاهکار گلستان ادب ایران است که همه پند و اندرز و درس درایت و تدبیر است.

چو پرورده باشد بر در شکار 

 نترسد چون پیش آیدش کارزار
نه کشتی و نخجیر و آماج و گوی
دلاور شود مرد پرخاشجوی
که این سخن در روانشناسی امروزین زیر عنوان " سازگار اجتماعی" مورد بحث و نظر صاحبنظران است که می گویند:" رفتار اجتماعی شایسته، اغلب با مشخصه هایی مانند جوانمردی، رعایت حقوق دیگران، خوبی، داشتن دید نسبتاً اجتماعی، درک دیگران، توانایی فرونشاندن خشم، دشمنی و بدخواهی مشخص می شود یا:

مترس از جوانان شمشیر زن

حذر کن زپیران بسیار فن
جوانان پیل افکن شیرگیر
ندانند دستان روباه پیر
خردمند باشد جهاندیده مرد 
 که بسیار گرم آزمودست و سرد
جوانان شایسته بخت ور
 زگفتار پیران نپیچند سر
و برای اینکه دور از حوصله کلام در این بخش حرفی نداشته باشیم به حکایت پهلوان پوریای ولی نیز اشاره ای کنیم که:

" پوریا" یا پهلوان محمود خوارزمی، که در دنیای شعر و عرفان به ختایی معروف است شجاعی است عارف، عارفی است دلاور و پاکباخته، درباره پوریا حکایت ها و افسانه های بسیار گفته اند که معروف ترین آن گذشت و ایثار این مرد مردانه، در برابر پیرزنی است که آرزوی توفیق جوان نوخاسته خود را دارد. می گویند پوریا هرچند یکبار برای مبارزه با دلاوری به شهرها و ولایات مختلف می رفت و در سفری به یکی از ولایات، درست روزی که قرار است با جوان نوخاسته ای مصاف دهد در سجده هنگام نماز ناخواسته نیایش پیرزنی را می شنود که از درگاه خداوند متعال مهربانی و بخشایش او را در مورد فرزندش می خواهد و آرزو می کند فرزندش در مصاف با پوریا به پیروزی دست پیدا کند. پوریا نیایش را می شنود و چون شاگرد علی(ع) است و گذشت و مردانگی را از علی آموخته در جریان مبارزه با جوان نوخاسته در اوج پیروزی خود را به خاک می کشد و شکست خود را با خوشحالی یک پیرزن فرتوت معاوضه می کند.

همین پوریاست که در کنزالاحقایق می سراید:

بهشت و دوزخت با توست در پوست

چرا بیرون زخود می جویی ای دوست

همچنان که دیگران در آثار پرارزش و گنجینه های پربار ادبی، تاریخی و فرهنگی خود پیام های این چنین بسیار دارند.

ز نیرو بود مرا را راستی

  زسستی کژی زاید و کاستی

فردوسی

گر به سر نفس خود امیری مردی

گر به دگری خرده نگیری مردی
مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری مردی
ختایی

افتادگی آموز اگر طالب فیضی

 هرگز نخورد آب زمینی که بلند است

تغذیه در فوتبال

آنچه فوتبالیست ها برای تغذیه باید بدانند

فوتبال، بازی ای است که هر روز در خواست های جدید و جدیدتری دارد. بدن از توانایی های خاص خود برخوردار است که این توانایی ها را در سیستم های تنفسی، قلبی، عروقی و همچنین ماهیچه ای می توان افزایش داد. این افزایش ظرفیت، یک رژیم غذایی مناسب را می طلبد که لازمه رسیدن به توانایی ها و قابلیت های بالا  برای یک فوتبال مدرن ودیگر ورزشهاست.

برای کسب موفقیت درهر ورزش 5 عامل فردی، نقش تعیین کننده دارد: مکمل های غذایی  شامل نوشیدنی های مخصوص ورزشکاران، ویتامین ها، الکترولیت ها، آنتی اکسیدانت ها، انرژی زا هاو ...

فوتبال، بازی ای است که بدن در جریان آن ( بسته به شرایط بازی ) از کمترین حد تا بیشترین فشار را تحمل می کند. یک فوتبالیست در سطح عالی از 7 تا 12 کیلومتر در هر بازی می دود. بیشترین میزان دوندگی را بسته به سیستم های مختلف بازی، پیستون های کناری، هافبک ها و فورواردها دارند و کمترین میزان دوندگی را مدافعان جلوزن، پوششی و دروازه بان، هر فوتبالیست در هر بازی فوتبال، حدود 1000 فعالیت مختلف را از نوع را حت تر ( فشار کمتر) تا نوع مشکل تر آن ( بیشترین فشار) تحمل می کند. با توجه به پیشرفت سرعتی و قدرتی فوتبال در سالهایی اخیر، هنوز هم در صد بیشتری از1000 فعالیت را نوع راحت ترآن تشکیل می دهد. از نظر زمانی، فعالیت های با فشار کمتر حدود 5 برابر بیشتر از فعالیت های با فشاربیشتر، زمان می برند. نبض هر فوتبالیست حین بازی بین 120 تا 210 بار در دقیقه نوسان دارد. متوسط میزان نبض بازیکن درهر بازی فوتبال حدود 170 است.

اهمیت تغذیه برای فوتبالیست ها

به دلایل زیر یک فوتبالیست باید در تغذیه خود دقت کند:

1- تغذیه ورزشکاربا فرد معمولی کاملا متفاوت است.

2- نیازهای تمرینی را جبران کند و به حداکثر موثر بودن تمرینی برسد.

3- مکمل رشد بدن باشد.

4- بیشترین میزان تمرکز حواس و دقت را به دست آورد.

5- از آسیب دیدگی ها و بیماری ها ( عفونت ها) جلوگیری کرده ، به درمان آنها کمک کند و زمان آسیب دیدگی ها و بیماری را کاهش دهد.

6- تحمل فشارهای جانبی مثل مسافرت ها را داشته باشد.

7- سلامتش را حفظ، به سرحال بودن و با انگیزه شدن بازیکن کمک کند.

میزان فشار تمرین ها درایران چندان کمتر از اروپا نیست، ولی نداشتن تغذیه مناسب باعث می شود بازیکنان نتوانند آن میزان توانایی های به دست آمده خود را به نمایش بگذارند. نکته بسیارمهم در تغذیه یک فوتبالیست این است که به هیچ وجه خود سرانه نباید مکمل های غذایی مصرف کند، چون هر فرد با دیگری از شرایط کاملا متفاوتی برخوردار است واین تفاوت به میزان قد، وزن، ظرفیت های تنفسی، قلبی، عروقی، پست بازی، وضعیت آمادگی جسمانی ( فرم ورزشی ) و قرار داشتن درمراحل مختلف بدنسازی و تمرین ها بستگی دارد؛ بنابر این استفاده ازمکملهای غذایی برای یک فوتبالیست باید استفاده می کند، باید مطابق باحجم و شدت تمرین ها و مسابقه باشد.

بدن به عنوان ذخیره انرژی از 3 نوع ماده استفاده می کند:

1- قندها ( کربوهیدرات ها) 2- چربی ها 3- پروتئین ها.

استفاده از هر دو پا در فوتبال

کار گرفتن هر دو پا با مهارت مشابه یکی از شرایط موفقیت در فوتبال است


  • سایت تبیان

نتایج یک پژوهش نشان داد: بکار گرفتن هر دو پا با مهارت مشابه یکی از شرایط مهم برای موفقیت در بازی فوتبال سطح بالا محسوب می‌شود.

محققان آکادمی دولتی تربیت بدنی روسیه در پژوهشی که بر اساس آن «تاثیر فاصله استراحت بر کسب مهارت در پای غیر برتر در بازی فوتبال» را مورد بررسی قرار داده‌اند، حاکی از آن است که تکرار یک مهارت در فواصل کوتاه باعث پیشرفت اجرای مهارت توسط عضو غیر برتر می‌شود.

محققان در این پژوهش، تاثیر ایجاد وقفه‌های استراحتی بین تمرینات آموزشی یک تکلیف ویژه را در 8 فوتبالیست 15 تا 16 ساله با سابقه 6 تا 7 بازی مورد بررسی قرار دادند.

در این مطالعه، افراد به دو گروه شاهد و تجربی تقسیم شدند. گروه تجربی بین هر جلسه تمرین که در آن 100 شوت را تمرین می‌کردند 2 تا 3 روز استراحت داشتند، در حالی که گروه شاهد با اجرای 100 مرتبه تمرین فقط به مدت 20 هفته استراحت کردند.

نتایج تحقیق نشان داد: تفاوت معنی‌داری بین عملکرد پای غیر برتر قبل و بعد از طی دوره تحقیق در گروه کنترل مشاهده نشده، در حالی که در گروه تجربی عملکرد پای غیر برتر به میزان معنی‌داری بهبود حاصل نمود.

این نتایج می‌افزاید: بیشتر تمرینات نامنظم برای تقویت پای غیر برتر منجر به چپ پایی و یا راست پایی و یا به عبارتی یک پایی فوتبالیست‌ها می‌شود.

شماره تماس اعضاء


 

شماره تلفن اعضای اجرایی: 

 

مهدی کردانیرئیس هیئت۱۷۲۰  ۱۱۳  ۰۹۱۱
حمیدرضا  فاضلینائب رئیس۱۴۴۱  ۳۱۲  ۰۹۱۱
محمود تابیدبیر هیئت۰۰۱۲  ۹۱۱  ۰۹۱۱
نائب رئیس بانوان
رجبعلی برزگرواحد روستایی۰۷۴۸  ۳۱۳  ۰۹۱۱
احمد مهدی پورواحد مسابقات۹۲۶۵  ۱۱۵  ۰۹۱۱
واحد پژوهش و تحقیق
مجید رمضان نژادواحد فرهنگی۶۹۴۳  ۲۱۳  ۰۹۱۱
پرویز رمضانپور خاکیواحد آموزش مربیان۳۷۴۶  ۱۱۱  ۰۹۱۱
مرتضی عظیماییواحد فوتسال۶۲۳۰  ۱۱۵  ۰۹۱۱
اکبر حبیبیواحد داوران۹۴۱۳  ۹۱۱  ۰۹۱۱
واحد جوانان
مهدی چرچیانواحد اقتصادی۵۵۴۵  ۱۱۱  ۰۹۱۱ 
علی منعمیواحد بازرسی۲۵۵۰  ۴۹۶  ۰۹۳۵
عباس صدقیواحد انضباطی۴۹۳۸  ۲۱۳  ۰۹۱۱
محسن نوروزیواحد روابط عمومی۵۴۳۵  ۸۵۶  ۰۹۱۱
احد هادی نژادواحداطلاعات وانفورماتیک۳۹۴۶  ۲۱۷  ۰۹۱۱
علی یحیی نژادواحد حسابداری و مالی۸۹۸۰  ۱۱۵  ۰۹۱۱
نصرت اله بهزادیواحد پیشکسوتان۹۴۳۰  ۲۲۰  ۰۹۱۱
داود خداترسواحد اداری۹۴۳۹  ۹۰۷  ۰۹۱۱
یاسر پیرایشواحد عضو گیری5922  114  0911
 

هیئتهای تابعه :  

 

قائمیامیرکلا۶۵۷۷  ۱۱۵  ۰۹۱۱
رحیمیانبابلسر۳۰۰۰  ۱۱۵  ۰۹۱۱
یزدانیبهنمیر۵۱۸۳  ۱۱۳  ۰۹۱۱
انتظاریفریدونکنار۲۲۵۱  ۳۱۲  ۰۹۱۱
آدینه پوربابل۱۰۳۸  ۹۱۱  ۰۹۱۱
فتح اله پوربندپی غربی۳۵۲۱  ۳۱۵  ۰۹۱۱
کاظمیبندپی شرقی۵۴۴۹  ۳۱۲  ۰۹۱۱
طباطباییآمل۵۶۸۸  ۱۱۱  ۰۹۱۱
سرخرود
خسرویمحمودآباد۱۲۴۰  ۳۲۲  ۰۹۱۱
قائمیرویان۲۲۰۷  ۱۲۱  ۰۹۱۱
شفیعیچمستان۱۷۰۸  ۱۲۰  ۰۹۱۱
جهانفرنور۰۲۷۷  ۳۲۲  ۰۹۱۱
نجاتیایزد شهر۶۵۴۸  ۱۲۵  ۰۹۱۱

بازدید از جام رمضان

رئیس واحد فوتسال هیئت فوتبال منطقه 2 مازندران از بازدید جام رمضان شهرستانهای تابعه خبر داد و گفت : به امید حق در شبهای ماه مبارک رمضان همراه با مسؤلین منطقه 2 جهت بازدید از مسابقات جام رمضان شهرستانها راهی هیئتهای تابعه خواهیم شد . 

مرتضی عظیمایی ستاره فوتسال و آقای گل ایران افزود : طبق عادت هرساله در ماه مبارک رمضان  برگزاری مسابقات جام رمضان حسب تکرار دیگر تبدیل به مسابقات رسمی شده و شاید تمامی شهرستانهای کشور این مسابقات را برگزار می کنند فلذا بررسی و عملکرد هیئتهای برگزارکننده بسیار مهم است که موانع و مشکلات از سر راه برداشته شود . 

مرتضی عظیمایی ادامه داد هدف از بازدید این مسابقات ایجاد انگیزه برای برگزاری مسابقات در هیئتها و همچنین شناسایی مشکلات و رفع آن در راستای اهداف هیئت فوتبال مازندران با هم اندیشی و تعامل است . 

بازیکن ملی پوش فوتسال در پایان از ریاست هیئت فوتبال منطقه 2 به جهت صدور مجوز جهت بازدید صمیمانه تقدیر و تشکر کرد 

بازرسی

مسول واحد بازرسی هیئت فوتبال منطقه 2 مازندران از بازرسی مرحله اول در سال جاری خبر داد و افزود : ضمن تشکر و قدردانی از روسای هیئتهای تابعه منطقه 2 مازندران به جهت همکاری صمیمانه و همه جانبه در بازرسی سال قبل باید عنوان نمایم که با توجه به تقویم ورزشی سالجاری  مرحله اول بازرسی از نیمه دوم مرداد ماه آغاز خواهد شد . 

علی منعمی ادامه داد : هدف از بازرسی اصلاح ساختار ، پیگیری امور ، ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات هیئتها به منظور ارائه راهکاری مناسب جهت برون رفت از مشکلات فوتبال شهرستانها می باشد که در راستای سیاستهای هیئت فوتبال استان مازندران و منطقه 2 صورت می گیرد . 

بازرسی ها از تاریخ 89/5/30 آغاز و در طول ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت 

و درپایان آقای منعمی ابراز امیدواری کرد با ویژن شدن هیئت فوتبال مازندران ان شاءا... در آینده ای نزدیک شاهد پیشرفت بیش از پیش فوتبال در این استان خواهیم بود. 

برگزاری کلاس آموزشی

مسؤل واحد آموزش هیئت فوتبال منطقه 2 از برگزاری کلاسهای آموزشی در سالجاری مطابق تقویم ورزشی خبر داد و افزود : ما تمام سعی و تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم مطابق تقویم ورزشی ارائه شده گام برداریم و البته همه اینها بنا به درخواستی است که هیئتهای تابعه از ما داشته باشد . 

پرویز رمضانپور خاکی مدرس برجسته کنفدراسیون آسیا ادامه داد : ما باید با فراخوان بیشترو برگزاری کلاسهای علمی ، علم روز فوتبال را به این استان تزریق کنیم . 

مسؤل مدرسین استان مازندران  نسبت به برگزاری کلاسهای آموزشی پافشاری نموده و عنوان داشت این کلاسها و خصوصا کلاسهای توجیهی سبب پیشرفت فوتبال استان می گردد . 

پرویز رمضانپور خاکی در پایان گفت : فرا ، خوانی ، بابت برگزاری کلاسهای آموزشی و توجیهی در سطح منطقه ارائه خواهیم کرد تا پس از مشاهده استقبال از آن نسبت به برگزاری کلاس برنامه ریزی گردد  .  

صورتجلسه واحد آموزش

 زمان جلسه : روز پنج شنبه 89/3/27 ساعت 6/15 عصر دفتر هیئت فوتبال منطقه 2 مازندران 

جلسه با تلاوت قران کریم و با حضور آقایان بالویی و امینی از واحد آموزش استان و مهدی غلام نیا دبیر واحد آموزش منطقه 2 و مسؤلین واحد های آموزش شهرستانهای : آمل ، رویان ، سرخرود و بابل آغاز گردید 

ابتدا آقای غلام نیا ضمن خیر مقدم گویی به حاضرین و گلایه از شهرستانهایی که حضور پیدا نکردند خطاب به استاد بالویی گفت : هیئت فوتبال منطقه 2 طی 6 ماه گذشته 6 کلاس مختلف مربیگری برگزار نموده که همه آنها با این بضاعتی است(همکاری شهرستانها) که می بینیدالبته شایان ذکر است که تلاش رئیس هیئت منطقه جناب آقای کردانی و دبیر ایشان جناب محمود تابی ستودنی و در این زمینه راهنماییها و تجربیان استاد خاکی مشگل گشای تمام موانع بوده است .

مهدی غلام نیا ادامه داد :

آموزش امر مقدسی است که باید یکسری مسائل در آن رعایت گردد ، فرهنگ آموزش مربیان باید توسط مسولین واحدهای آموزش شهرستانها در جامعه نفوذ پیدا کند و اجرایی گردد ، و در این راستا واحد آموزش استان و منطقه فرهنگ ساز نیستند بلکه ارائه کننده فرهنگ ها و دستور العملهای آموزش مربیان در سطح استان هستند و این فرهنگ سازی باید در شهرستانها صورت پذیرد 

نظرات شهرستانها : 

در کلاس B که در استان برگزار می شود سهم شهرستانها چگونه است ؟ 

چرا CD و جزوه های آموزشی به شهرستانها ارائه نمی شود ؟ 

هیئت استان چرا بابت تمدید مجوز مدارس فوتبال از فیلتر های سخت تری استفاده نمی کند ؟

آقای بالویی (آموزش استان):

از تلاش و جدیت منطقه 2 قدردانی می نمایم و باید گفت : ما همیشه از نظر برگزاری کلاس نفر اول کشور هستیم ، ما باز هم زمان بیشتری نیاز داریم تا آموزش را به صورت کامل اجرا کنیم .

در خصوص CD آموزشی حتما یک نسخه از طرف آقای امینی به منطقه داده خواهد شد تا به شهرستانها ارائه گردد .  

 

صورتجلسه واحد مسابقات

زمان جلسه : روز سه شنبه  89/3/25  ساعت 6 عصر 

جلسه با تلاوت قران کریم و باتحضور مسؤلین واحدهای مسابقات شهرستانهای بابلسر ، بابل ، نور ، فریدونکنار ، امیرکلا ، آمل و سرخرود برگزار شد 

ابتدا آقای مهدی پور مسؤل واحد مسابقات هیئت فوتبال منطقه 2 مازندران ضمن خیر مقدم گویی اظهار داشت : مسؤلین واحد مسابقات شهرستانها باید بیش از پیش تلاش نمایند و تلاش جدی به برگزاری مسابقات برابر تقویم ورزشی نمایند و با برقراری ارتباط بیشتر با منطقه و اخذ رهنمود و دستورالعملها نظم بیشتری به مسابقات داده تا تیم ها به موقع به منطقه معرفی گردند . 

نظرات شهرستانها : 

سرخرود : زمان برگزاری مسابقات نباید زمان امتحانات باشد 

بابل : عدم همکاری واحد مسابقات استان با هیئتهای شهرستان 

بابلسر : هیئت استان توجه بیشتری به برگزاری مسابقات و هزینه های زیاد آن باشد 

نور : بعضی از مسابقات در زمینهای ناهموار برگزار که امنیت جانی ندارد 

فریدونکنار : واحد مسابقات استان و منطقه در مورد جوانان هماهنگی کامل را به عمل آورند 

امیرکلا : از برگزاری مسابقات که نیروی ناجا حضور ندارد جلوگیری شود 

آمل : هیچ خدماتی بابت کارت بیمه ورزشی و کارت ملی فدراسیون از سوی هیئت استان داده نمی شود 

در پایان آقای نبی زاده نماینده واحد مسابقات هیئت فوتبال استان با قدردانی از فعالیت منطقه 2 از شهرستانهای غایب گلایه کرد و افزود گزارش غایبین را حتما به استان گزارش خواهم کرد . همچنین ایشان به صورت کلی به سوالات مطروحه پاسخ گفت .



صورتجلسه دبیران

زمان جلسه : روز شنبه 89/3/22   راس ساعت 6/30 عصر 

جلسه پس از تلاوت قرآن کریم با حضور آقای رسولی دبیر محترم هیئت فوتبال مازندران ، آقای تابی دبیر هیئت فوتبال منطقه 2 مازندران و دبیران هیئتهای فوتبال شهرستانهای : آمل ، فریدونکنار ، امیرکلا ، نور ، بابل ، بندپی غربی آغاز گردید . 

ابتدا آقای تابی دبیر هیئت منطقه 2 ضمن خیر مقدم گویی به حاضرین و با گلایه از شهرستانهایی که حضور پیدا نکردند گزارش کوتاهی از وضعیت هیئتهای تابعه ارائه و اعلام داشت بعضی از هیئتها بسیار ضعیف عمل می نمایند و گزارش عدم فعالیت آنها به هیئت استان ارسال گردید و ریاست منطقه هم تصمیماتی را در این باره اتخاذ خواهند نمود و لکن باید توجه داشت که مهمترین مسئله در هیئتها اولا حضور فیزیکی و ثانیا انجام فعالیت براساس برنامه های ورزشی است که امید است انجام پذیرد . 

نظرات ارائه شده : 

عدم استفاده از داوران زن با توجه به حضور بسیاری از آنان در هیئتها 

عدم توجه جدی مسؤلین هیئت استان به مسابقات پیشکسوتان خصوصا پیشکسوتان بانوان استان 

عدم انسجام طرح عضوگیری و نیز کاهش دادن هزینه های مالی این طرح 


در ادامه آقای رسولی نماینده و دبیر هیئت فوتبال استان ضمن قدردانی از ریاست منطقه 2 به جهت فعالیت و گام در ارائه طرح های نو اظهار داشتند دبیران غایب جلسه هر چه زودتر وضعیت خود را مشخص نمایند تا شاهد جابجایی آنها نباشیم ایشان انجام فعالیت در رده پایه را بسیلر تاکید کرد و به سوالات مطروحه نیز اینچنین پاسخ گفت 

برگشت دادن مبالغ حق عضویت امکان پذیر نیست 

در جلسات داوران موضوع بکار گیری داوران زن در مسابقات بانوان تاکید می گردد 

عدم همکاری تربیت بدنی با هیئتهای شهرستانها بصورت مستند گزارش گردد