تغذیه رو زمسابقه برای فوتبالیست ها

بازیکنان باید ۳ ساعت قبل از مسابقه یک غذای سرشار از کربوهیدرات بخورند. مصرف غذاهای کربوهیدراتی با شاخص کلسیمی پایین در غذای پیش از مسابقه نسبت به غذاهای با شاخص کلسیمی بالا دارای منافع بیشتری است و موجب احساس سیری طولانی تر شده و غلظت قند خون را پایدارتر می کند و باعث بهبود ظرفیت اجرای استقامت ورزشی می شود. 

صبحانه بهترین وعده غذایی روزانه  

آگاهی از زمان و مکان مسابقه و ذائقه بازیکنان ترکیب غذا را مشخص می کند. اگر مسابقه بعد از ظهر باشد یک صبحانه سبک و هنگام ظهر وعده ی اصلی غذا را میل نمایید.اگر مسابقه غروب برگزار شود صبحانه دیرتر و سپس نهار سبک و در نهایت غذای پیش از مسابقه را کمی دیرتر فرضاْ ۳ تا ۴ بعد از ظهر صرف کنید. صبحانه فوتبالیست ها محتوی تقریباْ ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم کربوهیدرات می باشد . افزایش این مقدار در یک وعده می تواند موجب ناراحتی شکمی شود و برای حل این مشکل و پیشگیری از مشکلات احتمالی روده ای ، غذای پیش از مسابقه شرکت کنندگان به صورت مایع ، نوشیدنی محلول کربوهیدرات قبل از ورزش می باشد. 

تهیه مطلب: خانم ذبیح اله نژاد،مدرس دانشگاه و  

نایب رییس فوتبال بانوان منطقه ۲ مازندران

نتایج مسابقات زیرگروه

نتایج مرحله دوم مسابقات زیرگروه هیئت فوتبال منطق ۲ استان مازندران 

 وحدت بابلسر             ۱       شهدای بهنمیر            ۵ 

شهدای مهدیه امیرکلا   ۱       دریای حربده محمودآباد ۲ 

شهید عسگردون          ۲      شهدای گنج افروز         ۱ 

دهقان حاجی کلا         ۲      وسطی کلا آمل            ۳ 

شهید عسگردون          ۱     وسطی کلا آمل            ۱ 

دریای حربده محمود آباد ۲     شهدای بهنمیر             ۱ 

شهدای مهدیه امیرکلا   ۱      کنس مرز محمودآباد     ۱ 

شهدای بندپی غربی    ۲      دهقان حاجی کلا        ۰ 

وحدت بابلسر              ۱      دریای حربده محمودآباد ۱ 

شهدای بندپی غربی    ۱      شهید عسگردون         ۲ 

وسطی کلا آمل           ۲       شهدای گنج افروز        ۲ 

شهدای بهنمیر            ۱      کنس مرز محمودآباد     ۱

فوتبال بانوان شهرستان های تابعه

فوتبال بانوان شهرستان های تابعه

بر اساس تصمیم گیری و دستور ریاست هیئت فوتبال منطقه 2استان مازندران، جهت بررسی آخرین وضعیت فوتبال بانوان هیئت های فریدونکنار، رویان و چمستان، اکیپی از بانوان منطقه ۲به شهرستان های فوق اعزام گردیدند.

در این جلسات ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع مذکور ، رؤسای محترم هیئت های صدرالاشاره قول مساعد دادند تا در اسرع وقت نسبت به تغییر نظرات و تهیه امکانات اقدام نمایند.

مصوبات:به دلیل عدم حضور و فعالیت بانوان هیئت های فوق و تصمیم رؤسای محترم هیئت های فوتبال شهرستان های اشاره شده و موافقت نایب رئیس محترم بانوان و ریاست محترم فوتبال منطقه ۲استان مقرر گردید: 

رؤسای هیئت های فوتبال مذکور تا پایان سال جاری نسبت به معرفی فرد جدیدی به عنوان نایب رئیس فوتبال بانوان شهرستان مربوطه اقدام نمایند.

تاریخ بازرسی: یکشنبه ۳۰/۱۱/۹۰

نفرات اعزام شده:آقای احمد ملک پور عضو محترم هیئت رئیسه منطقه دو ،سرکار خانم ذبیح اله نژاد نایب رئیس فوتبال بانوان منطقه دو،سرکار خانم علی پور مسئول واحد داوران بانوان منطقه۲

ضمناً مسئولین هیئت های فوتبال محمودآباد و نور علیرغم اطلاع داشتن از جلسه بازرسی ، به دلایل نامعلومی جلسه را منتفی نمودند که البته این حرکت جای تأمل و بررسی دارد.